Kuidas alla võtta? Maga korralikult!

Paljud teist kindlasti ei teagi, et vähene uneaeg ja halvad magamisharjumused võivad põhjustada ülekaalulisust. Ühes Ameerika juhtivas toitumisajakirjas avaldatud uuring annab teada, et unepuudus aeglustab meie ainevahetust. Seega tasub kõikidel, kes tahavad kaalus alla võtta, mõelda hoolega läbi enda päevakava – kindlasti leiab midagi, mille arvelt unetunnikene juurde napsata.
Võta mahades kaalust alla
Piisav arv unetunde tõstab ka meie veresuhkrut ning greliinitaset (tegu on hormooniga, mis kontrollib meie näljatunnet). Pikaajaline unepuudus aga süvendab pidevat näljatunnet ja magusaisu, mistõttu paljudel käsi justkui iseenesest kommikausi poole sirutub.

Rasv põleb magades

Chicago ülikooli ning Wisconsin-Madisoni ülikooli teadlaste ühine uuring tõestas, et sõltumata kaalujälgijate dieedist või treeningharjumustest, kaotavad parema unega kaalujälgijad rohkem kilosid. Uuringus jaotati ülekaalulised või rasvunud inimesed kahte gruppi: esimesse kuulusid igapäevaselt vähemalt 5,5 tundi magada saanud ning teise need, kes veetsid oma unenägude seltsis vähemalt 8,5 tundi. Mõlema grupi päevamenüü ning treeningplaan olid kahe päeva jooksul identsed, kuid sellest hoolimata kaotasid pikema unega kaalujälgijad 50% rohkem rasvu. Väiksemad uuringud on püüdnud leida sellele nähtusele selgitust, kuid siiani pole tulemused lõplike järelduste tegemiseks piisavad. Üks on aga kindel: kes soovib kaalust alla võtta, see peab hea une seadma endale prioriteediks.

Mida teha, kui und ei tule?

Paljud inimesed kurdavad, et magaks hea meelega kauem, kuid und ei tule. Sellel on aga muidugi põhjused, miks uni tulla ei taha. Üks suurim unetapja on muidugi tehnoloogia. Ei ole vahet, kas armastad enne magama minekut telerit vaadata, või enda nutitelefoniga mängida, aju stimuleerivad mõlemad tegevused piisavalt, et takistada une tulekut. Sa ei laseks ju enda väiksel lapsel enne uneaega ennast üles kruttida, samuti ei tohiks sa seda teha enda ajule. Televiisor viska magamistoast välja ja telefon on samuti soovitatav voodi lähedalt ära tõsta. Enne magama jäämist proovi lõõgastuda – loe raamatut ja joo näiteks tassike teed. Seejärel saad unne suikuda rahuliku meelega ja uni kestab kindlasti kauem ja värskendavam!

Mariann Kaasik

 

Vasta

(*) Required, Your email will not be published